minisemester i riga!

jag kan åxå vara busig och impulsiv emellanåt!
angelica hade två asbilliga flygbiljetter till riga.
hon frågade om jag ville följa med, vi tjatade och smörade för chefen å så fick vi ledigt i två dar.
onsdagen började 4:15 upp å packa det sista och iväg till jobbet.
jobbade mellan 5 å 10 sen åkte vi i ilfart in till siw för att hämta incheckning till hemresan, en far det gasen i botten till skavsta!
vi kom i tid men bokningen var bortpolockad. skit!!
men lite tid hos servicedesken så löste det sig. angelica parkerade bilen och jag växlade pengar. vi gick igenom säkerhetskontrollen och gick mot gaten.. 15 minuter till godo trodde vi men piloten hade brottom så vi fick springa sista biten. men till slut var vi iaf på väg.
landade i riga och tog en taxi till vårat asbilliga dodo hotel. chauffören rynkade på näsan när jag visade gatan och trodde inte att det fanns nått hotell där men körde oss ändå. det var som att komma in i sovjet 1939. man bara väntade på att bomberna skulle falla. så nergånget. men som en uppenbarelse var vårt hotell där. stort, vitt, nybyggt.
ett lyxhotell mitt i slummen.
som jag älskade det!
onsdag eftermiddag tillbringade vi i ett shoppingcenter precis i utkanten av vårt lilla slumområde. typ som kista centrum. fanns tom cubus, bikbok å lindex.
vi somnade typ tio efter att ha kollat på jobbig lettisk dubbad film.
på torsdagen åkte vi vilse på de lokala kommunikationerna. hamnade mitt en gigantiskt fisk, grönsaks ock köttmarknad. men efter lite letande och frågande hamnade vi på rätt väg. käkade frukost på donken å sen ägnade vi oss åt skönhets behandlingar. jag vaxade ben och klassisk massage, angelica fixade naglar och fick massage. min vax och massage gick på 44 lats som är ca 600 svenska. helt otroligt! sen vandrade vi runt å shoppade, hamnade i en typ NK galleria där vi knappt vågade nysa å så åt vi på lettlands dyraste restuarang som ändå var billigare än sverige.
även torsdagen blev tidig och på fredagen var vi åter igen i vår kistagalleria å pysmyste innan vi tog taxi till flygplatsen å åkte hem.

en underbar resa som jag gärna gör om! känns som att det finns mer att se i riga =)

så vi får väl se om man återser riga innan det blir snordyrt =)

faktiskt inte mitt fel...

för några veckor sen skulle jag uppdatera bloggen å skrev å skrev å skrev...
men av nån anledning kom inlägget aldrig upp på sidan så då blev jag lack å sket i det...
får se om det går nu...
hade väl inget att skriva direkt..
sitter å lyssnar på min rockstars ballader å är aningens irriterad på en viss person som alltid ska spela martyr..
jag har åxå jobbat fan dygnet runt de senaste tre veckorna men om nån vill vara ledig får man väl lösa problemet istället för att sura ihop...
men men
jag är åxå fett sur över att jag aldrig fått höra min låt, samt att min favorit inte finns att få tag på på nätet...
å nu lyssnar jag på hans hyllning till henne!
*morr*
 men ja ä inte bitter...
jag har ju min prins på röd racerspringare ;)

nä fuck off nu ska vi se om det går att uppdatera den här skiten =P