segdag..

inte manga knop idag...
vi lag i sangen till ett o sen gick vi till affaren o handlade o sen var vi helt slut sa da lag vi pa rummet o laste lite o sa...
helt galet varmt man orkar ingenting!
ikvall ar det lion som galler igen, det gar bra for tjejerna fast de har blivit sjuka =(
men de ar duktiga anda!!
far se om man tar sig ner till stranden imorron...
en stund kanske

pusspuss

800 grader!!

vilket rad som du gav mej mamma?
kommer inte ihag.
melbourne har drabbats av varmebolja! och vi som var oroliga att det inte skulle vara sa varmt.
gud man rinner bort har. har tillbringat nagra timmar pa stranden bade igar och idag. man klarar inte sa langa stunder i stoten for det ar FOR varmt!!
men det ar skont anda!
vart nya hostel oslo ar jattemysigt! ganska litet o ratt gammalt men personalen ar hur gullig som helst o det ar personligt. kostar 30 dollar natten oxo so det ar ett av det battre for vi ar 4 i ett 6 baddars rum med eget badrum o kylskap pa rummet. nastan lyxhotell ;)
snacka om att det ar en helt annan semester an vad jag vande mej vid med matte =P
om man fortfarande tvivlar pa att jag verkligen ar har sa kan man go in pa resedagboken och leta efter emelieae. jag ska tydligen finnas med pa nagra bilder dar, annars far ni se alla nar jag kommer hem!!
vi kan ta det som uppvarmning infor schlagern pa lordagen!
ikvall ska vi in till melbourne o se hur det gar for angela och lisa pa sitt nya jobb. vet inte om jag sagt det men det ska jobba som typ minglare och senare bartenders i var favoritbar, the lion.
hur har ni det hemma?
kallt?
ta hand om er, det gor vi!

XO Tracy

what a night...

...

haha nej mamma jag skojade lite bara..
men torsdag till sondag har det varit ett javla drag!
i torsdags gick vi ut till lite olika barer med nagra rumskompisar... vi var typ overallt men det forsta stallet var det basta.
kommer inte ihag nar vi kom hem men det blev inte sa sent...
i fredags fyllde emelie ar sa forst pa dagen gick vi pa marknad och kopte en massa frukt o sen pa kvallen var det forst showen pa draculas. det ar som en blandning mellan wallmans, norra brunn och gronans spokhus.
vi fick aka spoktag som var jattelaskigt men sen var allt bara jattebra! maten var hur god som helst o showen var jattebra!! jag o angela bestallde in en gigantiskt stor drink som smakade mintchoklad, hur gott som helst o fulla blev vi... man kunde oxo bestalla jellyshots pa spruta, skitkul!
efter showen var det lite dans o sa stod vi e pratade med locals och personalen, alla var utkladda till en massa laskigt och sexigt...
helt plotsligt ville de stanga sa de slangde ut oss, men da gick vi till young and jackson precis vid flinder street station. musiken dar var jattebra men folket var helt knappa, typ retards...
nar vi ledsnade pa det borjade vi vandra hemat med tanken att vi skulle hitta natt kul pa vagen.
utanfor baren vid korsningen elisabeth och franklin, our corner, traffade vi en massa trevliga pojkar som ville att vi skulle folja med dem till en bar.
sa vi borjade ga langs elisabeth street. men da fick andrew och mitch snilleblixten att de skulle showa for mej och angela genom att rida piggyback. bara det att fulla pojkar inte har nan koll sa andrew hamna for hogt upp, mitch lutade sig framat och andrew flog over och kraschade i asfalten. jattefint med sprucket ogonbryn! sa vi ringde efter de andra som var en bra bit fore o sen gick vi tillbaka till fluid oz.
dar var vi hela resten av kvallen till de stangde o lite till. pojkarna var jattetrevliga o bjod pa drinkar.
nar vi blivit utslangda tyckte alla pojkar att vi skulle folja med pa efterfest hos brads. brad ar andrews brorsa, vi vandrade med dem upp forbi victoria market och vidare bort. nar vi kom fram var hela huset fullt med folk som sov overallt, tom i hallen, sa vi satt utanfor pa uppfarten och pratade. allt folket skulle pa tennisen dagen efter. vi tog taxi hem o klockan var tio i sex nar jag la huvudet pa kudden.
vaknade nio o kunde inte sova sa jag gick ut o tittade pa folk o solade o sa.
nar tjejerna vaknat at vi pa donken o sen kommer jag inte riktigt ihag vad vi gjorde, forutom att jag o lisa letade efter coles, mataffaren, vi fick ga anda ner till flinders street station.
pa kvallen skulle vi bara ga ut o ta en ol... vi borjade i kallaren pa hostelet, pa den baren sen gick emelie upp o la sig o jag o angela o lisa gick ner mot fluid. dar traffade vi tre killar som tog med oss till champagne lounge. en av killarnas kusiner ager stallet. vi fick shots o drinkar hela kvallen o stallet var underbart bra, med harlig musik. sen fick vi skjuts hem o klockan blev fyra innan jag somnade.
upp sondag morgon klockan nio for att checka ut.
sen akte vi city circle tram. en gratis sparvagn som gar langs innerstans utkant och gar forbi typ alla melbournes sevardheter.
sen checkade vi in pa nasta rum o efter lite klagande hos informationen fick jag antligen baddat sa jag kunde krypa i sang. pa kvallen delade vi pa en 4 liters box med vin o blev fulla som fan.
vid 12 gick vi ut o tog sikte pa den baren vi varit pa forsta kvallen som ligger i ett kopcenter. att vi ens fick komma in ar en gata. men vi gick in o dansade som tokiga.
efter ett tag kommer angela tillbaka efter att ha pratat med fredrik och har varldens storsta leende pa lapparna! da har managern pa stallet gett henne en massa drinkar och fragat om hon behover jobb. sa nu verkar det som att hon o lisa ska jobba i bar. i vi fick gratis drinkar hela kvallen, vilket egentligen inte behovdes.
nar de stangde satt vi kvar o pratade med personalen till typ fyra o sen fick vi skjuts hem. sen satt vi e lobbyn o kakade chips o sen gick vi o la oss, aterigen blev klockan sex innan huvudet lag pa kudden.
igar var det australia day med massor med happenings pa hela stan.
vi kom ur sangen vid tva, bakisfrukost pa donken o sen vandrade vi swanston street mot federation square.
sag slutet pa ett duckrace o fick tag pa varsin anka som souvernir.
sen insag vi att det mesta som varit pa gang under dan nu slutat eftersom klockan blivit fem, sa vi tittade pa lite akrobater o sen gick vi hemat via coles som ligger i kopcentrat dar vi varit pa baren. precis runt knuten alltsa.
kopte massa gottis att grilla o sen gick vi till flagstaff garden och grillade o sen akte vi upp pa taket pa hostelet o tittade pa fyrverkerier.
sen kollade vi oa film o somnade typ elva, tolv.
idag vet jag inte vad som star pa schemat men imorron checkar vi ut o flyttar till st kilda o ett hostel dar. strandliv o dax att bli brun som en pepparkaka!!
hoppas alla mar bra dar hemma, bilder kommer nar jag kommit hem.
ta hand om er! puss

Melbourne

nu har vi alltsa tagit oss till melbourne.
efter mkt panik och letande pa internet och via telefon lyckades vi hitta ett hostel som hade sangar.
sjalvklart planerade vi in melbourne mitt under australien open. men boende fick vi.
resan hit var inte varldens roligaste. typ 13 timmar pa en geryhound buss med forst en busschauffor som va typ jattestressad och lite udda sen nasta som suckade och svettades, fran canberra till melbourne. trodde han skulle fa ett anfall..
men tillslut kom vi fram, nio pa morgonen och motte lisa och angela som vantat tre timmar pa stationen for de fick inte plats pa samma buss.
vet inte om jag sagt det men lisa ar emelies syster och angela hennes basta kompis. de har varit har sen september och ar sadar ackligt bruna.
nar vi sen val kom fram till hostelet sa fick vi saklart inte checka in men vi fick iaf lamna in packningen o sen gick vi till flagstaff park och snackade skit o drack ol. iaf lisa o angela, lite tidigt for ol klockan elva pa formiddan tyckte vi andra.
efter nagra timmar gick vi tillbaka o nu fick vi checka in, fast det tog tid.
upp pa rummet, 14 sangar. tjohoo...varmt och instangt som fan var det och dessutom inte rengjort efter tidigare gaster sa vi lamnade av vaskorna sen flydde vi faltet igen. emelie och lisa fixade lite tvatt ocj angela och jag gick o handlade mat.
sen skull vi laga maten, i varldens skabbigaste kok!! att stada efter ens den ackligaste kafferuschen var inget jamfort med det dar koket. sur mjolk pa golvet, i kylskapet luktar det som att nan dott och det ar allmant ackligt! sa vi diskar bade fore och efter. men det funkar.
det blev en ratt tidig kvall igar och idag har vi varit ivag pa en marknad och kollat pa en massa grejer o kopt massa frukt, sen satte vi oss i var park igen o at frukt till lunch.
sen gick vi och bokade bord tills imorrn pa dracula show. verkar vara lite som wallmans med middag o show fast med goth tema o dracula. emelie fyller ar imorn sa vi ville gora natt speciellt.
sen gick vi till the old melbourne gaol, ett gammalt fangelse.
dar fick vi forst va me o atergestalta en gammal rattegang med ned kelly, typ aussies mesdta kanda hangning. sen blev vi inlasta i en haktescell. det var sa sjukt laskigt!! jag fick tokpanik sa nar hon oppnade dorren igen sa sprang jag ut!
nu har vi precis atit o sitter pa ett internet cafe.
ska duscha sen for vi e jatteskitiga! det har varit varmt o kvalmigt hela dan o dessutom har det blast varma storvindar med skrap sa man ar ratt skitig.
sen ska vi ner i kallaren pa hotel bakbak som hostelet heter o kolla in baren.
forhoppningsvis ar den battre an resten av mijlon.
boende pa bakpak har vi tom sondag sen har vi inte bestamt hur vi gor. pa mandag ar det austarlia day sa da vill vi bo i stan, sen funderar vi pa att ta en 3 dagars tripp upp till ayes rock, men det kostar ca 700 dollar sa vi vet inte.
men oavsett om vi aker eller inte sa nar vi kommer tillbaka vill vi bo i st kilda, ligger 20 minuter utanfor melbourne vid stranden.
jag vill bli brun!!
den 4 februari aker jag o emelie tillbaka till sydney for att festa lite o shoppa lite o sant innan jag aker hem.
just det, mamma kan du kolla vad det kostar att ta overvikt pa virgin atlantic, tror det kommer behovas =p
hoppas alla mar bra darhemma o att ni inte fryser ihjal.
det lar ju jag gora nar jag kommer hem.
xo tracy

blue mountains!

gud sa vackert blue mountains ar!
vi var dar igar o gick a gick a gick....
2000 jatte branta trappor, dessutom forst ner o sen upp!
men det var sa himla vackert!
idag har jag grym traningsvark men vi ska ta det ganska lugnt, kolla upp med greyhound vad det kostar att aka till melbourne a sen hitta ett annat hostel for inatt typ, eller om vi kan sova hos angelas slaktingar scott and kerry.
men vi far se, imorn ar tanken att vi ska till melbourne iaf, vi aker over natten for att spara en natt pa hostel ;)
det galler att tanka smart nar man ar en backpacker...
hahahaha jag ar en backpacker =D

o angie va mysigt med bebis! hoppas allt gar bra tills jag kommer hem!
har kopt en liten present till tk!

pussar till alla

regn?

kan det regna i sydney?
ja, tydligen sa kan det det...
igar nar vi varit pa manly beach, vet inte varfor den heter sa, det var inte sa manga man dar...
men iaf vi hade varit dar typ 2 timmar o fatt lite sol o lite bad men da borjade det regna, jattestora droppar!
sa vi flydde stranden och tankte att vi skulle aka med lisa a hela ganget a grilla,
men eftersom det regnade typ hela tiden andrades planen till att vi skulle aka till angelas slakting och grilla dar o sen sitta inne, men sista farjan tillbaka till sydney gick 7pm o da va klockan 6pm sa jag o emelie tog en annan buss hem, men ett aventyr var det =)

idag ar det opera huset som ar planen, och sa ska vi hitta en annat hostel att bo pa, vi bor har pa wake up till imorn men det ar lite for dyrt att stanna langre sa vi maste hitta natt billigare.

sen ska vi ta en vanda ner till melbourne ar tanken, men jag vet inte riktigt nar eller hur lange.
hursomhelst sa ar det jatteharligt har nere men jag saknar iaf alla dar hemma!

xoxo
Tracy

Down under!

efter 30 timmar har vi antligen kommit pa plats!
vart hostel ar fint a vi sov gott i natt i typ tolv timmar....
igar var vi med emelies syster vid botanic gardens a hade picnic,
vi gick forbi sydney opera house och sag harbour bridge pa andra sidan vattnet.

idag ska vi gora stan a fixa lite sen imorron ar det manly beach som galler...

hoppas alla mar gott i kylan for det gor vi definitivt har i varmen!

puss

Resfeber

ja nu är det snart dags.
om  48 timmar sitter jag på ett flyg på väg till sydney.
förhoppningsvis har jag tillräckligt med plats för benen så jag slipper sitta dubbelvikt =P
är riktigt pirrig och förväntansfull!
tror att det kommer bli ett äventyr för livet!
4 dagar på hostel i sydney är bokade, sen får vi se vart vinder bär oss!
sydney har mega festival direkt när vi kommer ner så vi kanske blir kvar där, vem vet...
det enda jag vet är att jag kommer hem igen den 13 februari.
då är det back to work å dags att inleda operation hitta lägenhet.
ska bli spännande att se om jag lyckas får ner allt jag vill ha med i min backpacker rygga.
lär ju få rationalisera rätt rejält om man tänker på hur jag brukar packa =P

må så gott alla här hemma,
tanken är väl att jag ska försöka uppdatera lite då och då =)