ISO

Det här är ett matrelaterat inlägg,, Så om man tycker att såna är trist kan man sluta läsa nu och komma tillbaka en annan dag ;)
 
Vännerna A och A har börjat med Iso dieten, den ena för att gå upp, den andra ner.
Iso är en kostomställning med mycket protein och ganska mycket fett, fast mest nyttigt, och ganska lite kolhydrater, och inga snabba sådana utan långsamma sega. Med max 1600kcal per dag finns det utrymme för en bulle eller så. Eller om man nu inte vart mätt, ett extra mellanmål.
 
A1 som ju iofs äter som en myra berättade att trots det låga energi intaget är portionerna rejäla och det känns som att man äter hela tiden.
 
För skojs skull tänkte jag ge det en vecka för att prova.
Är jag hungrig till kvällen eller klarar jag mig?
 
Jag började igår,
Startade dagen med isofrukost. Sen åkte jag och mamma på pilates och efter det var det dags för lunch. Utsvultna efter passet besökte vi ett lovordat lunchhak i Väsby.
I mitt recept stod det vit fisk, potatis, ägg, broccoli och nötter.
Det fanns fisk och potatis samt blandad sallad.
Så det blev extra fisk istället för äggen och MASSA sallad.
Dock ville magen ha mer så när jag kom hem åt jag isomellis.
Sen vart det en bar för att försöka lindra huvudvärken, men förutom sockret så höll den sig inom isomellis rent kalorimässigt.
Ett mellis på eftermiddagen och sen åt jag middag vid 17.30.

På kvällen vart det ett mellis till. Så nej, 1600kcal klarade jag mig inte på, men väl ca 2000kcal,
Idag fortsätter försöket :)
Än så länge har jag ätit frukost, ett halvt mellis, lunch och ett helt mellis.
Middag och mellis senare.
 
På lördag blir det en del fusk med smörgåsflytt-tårta och namngivningstårta.
Men om jag snittar 2000 i veckorna finns det ju utrymme för lite helglyx ;)
 
 
I måndags hälsade vi på kompisen Lina efter badet.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0